Rola agencji detektywistycznej w zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

Rola agencji detektywistycznej w zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

Żaden przedsiębiorca nie chce żeby działalność jego firmy była przez innych kopiowana. Firmy stosujące nieuczciwe praktyki potrafią skutecznie ukrywać swoje działania. Są one trudne do ujawnienia, jeżeli nie ma się  tym doświadczenia. Detektyw wskazuje, że praktyki nieuczciwej konkurencji przynoszą firmie niejednokrotnie wysokie straty finansowe. Mogą one prowadzić do utraty płynności finansowej, a co więcej ogłoszenia upadłości. Co prawda można śledzić prezesa podejrzanej firmy na własną rękę, ale z uwagi na specyfikę tych działań, nie ma się żadnej gwarancji uzyskania odpowiednich informacji i dowodów. W stosowanych najczęściej praktykach nieuczciwej konkurencji podejmowane są na tyle specyficzne działania, że brak doświadczenia uniemożliwia szybki i skuteczne ich wykrycie. Stąd też wskazana jest tu pomoc wykwalifikowanego detektywa. Przykładowo, do kategorii takich działań należy zaliczyć w szczególności:

  • naruszanie tajemnicy firmy odnośnie informacji technicznych, technologicznych i organizacyjnych
  • szkalowanie firmy i rozpowszechnianie o niej nieprawdziwych informacji
  • naśladowanie produktów firmy
  • prowadzenie nieuczciwego marketingu (nieuczciwa reklama, promocja)
  • sprzedawanie produktów podobnych o cenach dumpingowych
  • przekupywanie osób pełniących funkcje publiczne

 

Detektyw w ramach swoich kwalifikacji pomoże ujawnić te nieuczciwe działania poprzez zgromadzenie potrzebnych danych, a zwłaszcza poprzez analizę informacji o podejrzanej firmie, przeprowadzenie wywiadu z pracownikami i współpracownikami, przeprowadzenie obserwacji firm podejrzanych o stosowanie praktyk nieuczciwej konkurencji.

Rozpoczęcie jak najszybciej monitoringu podejrzanej firmy przez profesjonalnego detektywa pozwoli an wyeliminowanie, względnie zminimalizowanie skutków nieuczciwej konkurencji.

Kontakt